Агенция "Пътна инфраструктура" отново ще наеме за консултант по внедряване на тол системата Международна банка за възстановяване и развитие (МБВР), част от структурата на Световната банка. Това реши правителството на заседанието си вчера. Разходите ще бъдат поети от бюджета. Споразумението ще бъде подписано от председателя на Управителния съвет на АПИ.
През 2015 г. за почти същата консултантска услуга АПИ отново нае МБВР. Въпреки че все още не се знае колко точно километра ще е обхватът на тол системата и той тепърва ще се уточнява, в новото споразумение е записано да бъде определено таксуването. Преди 3 години банката вече представи варианти за таксите за камионите - 12, 20 или 26 стотинки за километър. За разработване на стратегията от 2015 г. бяха платени 1.4 млн. лв. от програма "Транспорт" 2007 - 2013 г.
Банката ще консултира проектирането на системата, оперативните процедури, графици и доклади за изпитване и изпробване, както и преглед на цялата техническа документация. Предвиждат се и тестове на системите в България и на местата, където изпълнителят извършва разработки и тестове в своите лаборатории. В същото време, след многократно обжалване, вече има избран изпълнител - срещу 150 млн. лв. без ДДС "Капш Трафик Солюшънс" трябва да изгради системата до 19 месеца. Компанията ще внедри за своя сметка системата, след което парите ще й бъдат изплатени от бъдещи постъпления, пише "Сега".
Все още не е ясно и дали бъдещият оператор на тол системата ще е държавен или частен. От МБВР се очакват съвети и по този въпрос. Министърът на регионалното развитие Николай Нанков неотдавна спомена, че тол системата трябва да заработи през 2019 г., но според експерти това ще стане не по-рано от 2020 г.
Коментари