Подписаха договора за въвеждане на тол система


Подписаха договора за въвеждане на тол система
Снимка: БГНЕС

3302

В Министерството на регионалното развитие и благоустройството беше подписан договорът за проектиране, изграждане и въвеждане на тол системата.

Документът подписаха председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов и Михаел Вебер, представляващ изпълнителя Консорциум „КАПШ ТРАФИК СОЛЮШЪНС“.

На церемонията присъстваха членовете на УС на АПИ инж. Веселин Давидов и инж. Светослав Глосов и Андре Лаукс, главен оперативен директор на „КАПШ ТРАФИККОМ“. Тол системата ще бъде на база изминато разстояние за превозни средства над 3,5 т (тол) и на база време за леките автомобили с обща технически допустима максимална маса до 3,5 т (електронна винетка), съобщи "Фокус".

Стойността на договора е около 150 млн. лева без ДДС. Срокът за изпълнение е 19 месеца. Изграждането на тол системата ще бъде за сметка на изпълнителя. След успешното ѝ внедряване инвестицията ще се възвърне със събраните приходи.

"Имаме да доизграждаме не малка част от автомагистралната ни система, планираме поне един, а след време и няколко тунела под Стара планина, които проекти ще се реализират единствено и само по линия на приходите от тол системата", заяви регионалният министър Николай Нанков.

„Недофинансирането на АМ „Струма“ ще се покрие отново със средства от бюджета, по линия на тол таксите. Имаме да доизграждаме и АМ „Хемус“ и пътищата Ботевград-Видин и Русе-Велико Търново“, допълни той.

По думите му ще се създаде държавна компания, която ще оперира тол системата след изграждането и въвеждането ѝ в експлоатация, след приключването на договора от изпълнителя.

"Обучението по функционирането и изграждането на тол системата ще бъде тежка задача за АПИ, за министерството и министър Николай Нанков", заяви от своя страна председателят на УС на АПИ инж. Дончо Атанасов.

„Предстои ни решаването на много тежки задачи, тъй като тол системата се въвежда за първи път. Това води след себе си липсата на кадри“, посочи той. „С тези 6-7 хил. км пътища, които имаме да ремонтираме, се надяваме в рамките на 4-5 години България да има една съвременна и третокласна пътна мрежа“, коментира инж. Атанасов.

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.87844
  • GBP
    1
    2.35062
  • JPY
    100
    1.21601
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички