Коментар на Питър Гарнри, ръководител „Стратегии при ценните книжа“, Saxo Bank
Акциите на Snap (компанията, която притежава приложението за споделяне на снимки и видеа Snapchat - бел.ред) се покачиха с 44% през първия ден на търгуването им и големият въпрос е дали сега Snap струва оценката си, която е близо до 30 милиарда щатски долара.
Ако се вгледате в метричната оценка „стойност на компанията към продажбите“, тя възлиза на около 12,9 пъти на 24-месечна база напред. Ако сравните това с Facebook, по същия показател Facebook имаше съотношение от 9.1 пъти през май 2012 г. Това показва, че Snap има много високи очаквания за бъдещето - търгува се на много стръмна премия в сравнение с други акции на социални медии, и има добри причини за това. Snap е с най-голямото проникване в младата възрастова група на 15-29-годишните. Това е много, много интересна възрастова група, в която да се позиционирате, ако сте рекламодател, и това е причината, поради която Wall Street обича платформата на социалната медиа Snap. Но тук има много риск, и то при изпълнението.
Знаем, че Facebook например е бил много добър в атакуването на Twitter, те също имат платформата им Instagram. Те биха могли също така да откраднат част от функционалността и характеристиките на Snapchat и да направят много трудно за Snapchat да възпламенят наистина този растеж, при който в момента пазарът ценообразува.
С текущата оценка можем да заключим, че пазарът очаква Snapchat да увеличава своята база от потребители и приходната си база с около 50% на годишна база през следващите три до четири години. И това е доста стръмен възход, дори за Snapchat. Има много риск тук и ние сме внимателни с текущата оценка, въпреки много привлекателната платформа на социалната медиа и проникването в тази много атрактивна млада възрастова група.
Коментари