В която и индустрия да работите, за да напреднете в кариерата, трябва да изглеждате като професионалист. Независимо дали става дума за мнението на шефа, колегите или клиентите, доверието е основната валута, с която можете да си осигурите успех в службата. Често обаче не усещаме как някои вредни наши навици разбиват репутацията ни и подкопават доверието на бизнес партньорите ни.
Кои са основните пет грешки, които трябва да избягваме, представя изданието U.S.News & World Report LP.
1. Закъснявате
Ако искате да ви смятат за неорганизиран, невъзпитан и невнимателен, това е лесно за постигане – просто закъснявайте за срещите си. Нищо друго не казва по-ясно „на мен не може да се разчита, въобще не ме интересуват нуждите на околните”.
Винаги пристигайте навреме и дори – още по-добре, няколко минути по-рано.
2. Липсват ви първите седем години
Етикетът не е просто сбор от безсмислени социални правила – той е изключително важно условие за напредъка в кариерата. Ако предпочитате прегръдките пред ръкостискането, ако не знаете мярка в шегите и вдигате телефона си по време на среща, по-добре се откажете от надеждата да впечатлите околните. Поне не в позитивен план.
Да си добре възпитан не означава да си скучен или прекалено официален, а просто да демонстрираш уважение към колеги и клиенти.
3. Не мислите в перспектива
Може да си мислите, че щом сте специалист в областта си, няма нужда да разбирате от каквото и да било друго. Подобна липса на перспектива обаче демонстрира, че нямате дългосрочни планове и разбиране на общата ситуация, в която оперира бизнеса ви и дори – че сте тесногръд и невеж.
4. Бюрото ви е в хаос
Мога да намеря това, което ми трябва и защо да подреждам бюрото или офиса си? Ако споделяте подобен възглед – правите грешка. Хаосът на работното ви място трудно ще създаде впечатление у околните, че са се обърнали към професионалист. Те ще се усъмнят (и може би с право) дали може да ви се има доверие.
Ако обичате безпорядъка – дръжте го единствено в дома си. Нещо повече – ще откриете, че когато всичко е в ред, по-лесно се справяте с кризисните ситуации.
5. Емоционален сте
Ако лесно плачете или трудно сдържате нервите си, време е да укротите детето вътре в себе си. Подобно поведение може и да е било ефективно, когато сте бил на три, но е недопустимо за един професионалист.
Никой не твърди, че трябва да приличате на стоманен робот, но прекалената проява на емоции ще даде знак на околните, че сте ирационален и непредсказуем. Нещо повече – чувствата не са най-добрият съветник, когато се налага да се взимат сериозни бизнес решения.
Коментари