Имате малък бизнес – тогава добре знаете, че поговорката „времето е пари” е наистина вярна. Когато ресурсът е малък, тогава всяка задача става важна и е много лесно да се изгубите сред купищата проблеми за решаване. Как да не се случи това – вижте съветите на Business Insider.
20%-80%
Това е трикът, използван от гуруто на продуктивността Тим Ферис. Ето какво представлява той – първо, определяте 20% от всичките ви дейности, които ви носят 80% от желаните резултати и печалби. Второ, определяте кои 20% от всичките ви дейности заемат 80% от времето ви. Трето, правите съпоставка между първо и второ. Така отсявате кои дейности ви отнемат твърде много време, а не ви носят добавена стойност.
Старайте се списъкът ви с приоритети да остава кратък
Когато имате малък бизнес, сякаш списъкът със задачи е безкраен. Но вие не сте Супермен или Жената Чудо. Затова и трябва да сте кристално наясно – има приоритети, които не са толкова приоритетни спрямо други приоритети. Въпреки че всичко изглежда така, че се нуждае от вниманието ви, всъщност има неща, които са по-важни от други – с малко, но достатъчно.
Отделяйте имейлите, които не са спешни
За малкия бизнес е важно да е добре осведомен за нещата, които го касят. Но да се чете всеки мейл, който пристига в пощата ви, е абсурдно – това убива продуктивността ви. Затова Джонатан Лонг, основател на Market Domination Media, съветва – направете мейл за оферти и нюзлетъри, които не изискват моменталната ви реакция. Проверявайте го три-четири пъти седмично и това няма да ви разсейва от наистина важните задачи за деня.
Ограничете срещите си до половин час
Повечето календари за бизнес срещи обикновено са подредени така, че за дадена среща се отделя поне час. Това време спокойно може да бъде съкратено наполовина. Направете го и правете по-дълги срещи за наистина важни неща.
Прекарвайте поне един ден от месеца, за да обмисляте дългосрочни стратегии
Улисани в ежедневните задачи, забравяме, че трябва да мислим и какво ще се случи в дългосрочен план с бизнеса ни. Съветът на Роман Станек, главният изпълнителен директор на GoodData, е да имаме поне един ден в месеца, в който да се усамотим – защо не да покараме колело в парка и да помислим накъде върви бизнеса ни, какво да очакваме и какво да направим, за да постигнем по-добър резултат. Само когато се отдалечим, можем да видим голямата картина.
Коментари