По традиция работодателите са тези, които се занимават с процеса по наемане на нови кадри. Включването и на служителите обаче може да бъде много добра идея – както за тях, така и за кандидатите, които ще получат по-пълна представа за това какво ще се очаква от тях, пише Entrepreneur.
Има и други причини, поради които е подходящо екипът да участва в решенията за собственото си разширяване. Възможно е хората в компанията да вярват на преценката на колегите си повече, отколкото на тази на ръководителите. Когато им се гласува отговорност за избора на нов човек, те ще се почувстват по-значима част от бизнеса.
Добре е служителите да направят предварителен списък с критерии, които кандидатът трябва да покрива. После всеки отделен служител да срещне и оцени кандидата и накрая да се съберат за брейнсторминг сесия, в която да се вземе крайното решение.
По този начин се намалява и притеснението на новия човек в първия му работен ден, защото той вече ще се е запознал поне с част от екипа.
Никой не познава по-добре офисната атмосфера по-добре от служителите – дори шефът, който може би не е сред тях постоянно. Екипът може да подбере кадри, които да му паснат по най-добрия начин и така работата му да стане още по-ефективна.
Коментари