Макар на работа да трябва да сме отзивчиви и да гледаме сериозно на задълженията си, има и определени моменти, в които просто трябва да кажем "не". Човек не може винаги да се съобразява с претенциите на околните и не бива да пренебрегва принципите си. Освен това отказът да направиш нещо може да покаже характер и решителност и в крайна сметка да създаде по-добро впечатление за служителя, отколкото ако той мекушаво се съгласява с всичко.
От Business Insider посочват ситуациите, в които не трябва да се чувствате виновни, че казвате "не".
1. Когато ви се поставят неадекватни и неефективни задачи, които не кореспондират с вашата работа.
-
3 въпроса, които е хубаво да си зададете в края на седмицата
Много експерти по кариерно развитие препоръчват да си правим...
виж още
2. Когато ви карат да правите неща, които изобщо не влизат във вашите отговорности и са задължение на някой друг.
3. Когато трябва да присъствате на ненужни, непродуктивни и прекалено дълги срещи, които ще ви попречат да си свършите непосредствената работа.
4. Когато ви карат да сте "на линия" по 24 часа в денонощието.
-
10 неколегиални неща, които не бива да правите никога
Добрата работа в екип е важен компонент за успеха на цялата компания, но и за професионалното развит...
виж още
5. Когато ви принуждават да правите неща, противоречащи на ценностите ви.
6. Когато ви поставят наистина нереалистични срокове.
7. Когато за пореден път ви дават допълнителна работа, въпреки че вече сте страшно натоварени.
8. Когато ви поставят задача, която е много по-подходяща за друг човек.
Коментари