И на най-добрите професионалисти поне веднъж им се е случвало някой да им крещи - било то шеф, клиент или просто изнервен колега. Не е приятно и не е никак конструктивно. Психологът д-р Магдалена Бейтълс обаче съветва да не отговарят също с висок тон, защото така ще задълбочите яда на отсрещната страна, пише Lifehack. Вместо това последвайте тези нейни препоръки за най-добрата реакция по време на скандал в службата.
1. Помнете - когато някой ви крещи, проблем има той, не вие. Положете максимални усилия да останете спокойни външно, дори отвътре да ви ври и кипи. Иначе само ще провокирате още по-остра реакция.
2. Ако ви крещи шефът ви и то за нещо важно, най-добре е да го изчакате да се успокои, преди да започнете да му обяснявате ситуацията. Отидете при него/нея по-късно, когато можете да поговорите спокойно.
-
Никога не използвайте тези 6 думи, за да се опишете
Трудно е човек сам да опише себе си, затова повечето хора пр...
виж още
3. Не се съгласявайте с човек само и само, за да го накарате да млъкне. Така сякаш оправдавате поведението му. Да останете спокоен, не значи да се оставяте да ви мачкат.
4. Покажете, че не приемате с вас да се отнасят по този начин. Говорете с овладян и учтив тон.
5. Отдалечете се от човека поне за малко след спора. Ако можете, излезте от офиса, разходете се малко. В случай, че е колега, с когото работите често, опитайте се да ограничите контактите си поне за няколко дни. Използвайте времето, за да премислите нещата и после ги обсъдете с него/нея. Това всъщност може да ви помогне да подобрите съществено отношенията си.
-
Лесен трик за повишаване на самочувствието
Отчаяно искате да се издигнете в кариерата, но все не ви се получва. Година след година виждате как ...
виж още
Коментари