Мнозина си мислят, че на ръководителите им е по-лесно, отколкото на подчинените - нали само раздават заповеди. Това обаче изобщо не е вярно.
Началниците носят огромна отговорност и са подложени на сериозно напрежение. Поради това често забравят някои простички неща, припомнянето на които обаче би ги направило по-добри лидери, пише Inc.com.
1. Шефовете забравят, че и те могат да допуснат грешка.
Лесно е да останете с впечатлението, че винаги сте прав, когато сте на върха и водите парада. Да бъдеш прав и да бъдеш отговорен обаче са две различни неща.
Добрите лидери знаят, че служителите, които работят на първа линия и имат пряк със ситуацията, често са в най-добра позиция да намерят решение на създалите се проблеми. Те ценят това.
2. Забравят, че работата не е лесна.
Някои шефове нямат никаква представа какво точно правят подчинените им. Други пък изведнъж обожават да обвиняват служителите си в мързел, вместо да вникнат в задълженията им.
3. Забравят какво е да бъдат ръководени
В момента, в който заемат лидерска позиция, много мениджъри мислят, че са „успели в живота“ и че могат да правят каквото си искат. Истинските лидери помнят трудностите и препятствията, с които се сблъскват обикновените служители.
Коментари