Добрият лидер се отличава с това, че не просто раздава заповеди, а успява да мотивира и вдъхнови служителите си. Той изразява своето отношение към тях, като в подходящите ситуации им казва тези 5 изречения, пише Inc.com.
1." Вярвам ти!"
Тези две думи показват на хората от вашия екип, че вярвате в тях и, че разчитате да свършат работата по възможно най-добрия начин. Този глас на доверие може да направи чудеса за всяка организация.
2. "Благодаря ти!"
Показването на благодарност е ключът към спечелването на доверието на вашите служителите. Хората не гледат с добро око на мениджъри, които очакват от тях само най-добрите резултати, без да бъдат благодарни за техния труд и без да осъзнават жертвите, които са направили, за да стигнат дотук. Показването на благодарност трябва да бъде ежедневен процес.
3. "С какво мога да ти помогна?"
Когато служителите знаят, че ръководителят им го е грижа за тях, те могат да бъдат по-спокойни в работата си, разчитайки на това, че интересите им винаги ще бъдат защитени. Без значение за колко малки и незначителни проблеми става въпрос, постоянния контакт с хората от екипа е от ключово значение за поддържането на добри отношения.
4. "Съжалявам!"
Когато шефовете правят грешки, което неизбежно се случва на всеки човек от време на време, важно е, да признаят своята вина и да поемат отговорност. Няма нищо по-лошо от началник, който мисли, че е безгрешен и, че някой друг е виновен за всеки проблем.
5. "Не се притеснявай."
Когато служителите знаят, че техният ръководител държи ситуацията под контрол, те може да фокусирате вниманието си върху работата и да не се притесняват за състоянието на компанията. Важно е от време на време да успокояват подчинените си като им казвате, че всичко върви по план. Чувството на сигурност е от изключително значение за успеха на една организация.
Коментари