Да си ръководител не е лесно, особено в моментите, когато нещата не вървят по начина, по който на всички им се иска. Именно по време на криза обаче си проличават качествата на истински добрия лидер.
Пак тогава трябва да приложите специален подход, за да мотивирате екипа си. При криза трябва да бъдете максимално искрени със своите подчинени. Не трябва да забравяте, че сте в тази ситуация заедно, независимо от позицията, която заемате.
От Inc.com съветват да направите тези 5 неща:
-
14 не толкова явни знака, че сте тотално изтощени
Физическата умора не е единственият признак за изтощението, ...
виж още
1. Фокусирайте се върху ангажираността на служителите.
Дръжте вратите към вашия офис отворени, както буквално, така и в преносен смисъл, за да могат служителите ви да говорят с вас за всичко, което ги кара да се чувстват некомфортно. Изключително важно е да бъдете достъпни и да присъствате в офиса по време на криза.
2. Позволете им да ви помогнат.
-
30 вредни навика, от които трябва да се откажете до 30-годишна възраст
Често ни казват, че трябва да се храним здравословно, да спортуваме повече и да пием по-малко алкохо...
виж още
Хората обикновено искат да помагат, особено в трудни времена. Решението на вашите проблеми може да изисква намесата на експерти, но когато е възможно, търсете помощ от вашите служители. Те ще бъдат повече от щастливи, че ще могат да вземат участие в разрешаването на кризата.
3. Бъдете единни.
Вашите служители трябва да знаят, че сте на тяхна страна. Единният подход към проблема трябва да започва от върха. Дори и да не харесват информацията и действията, които са им представени, служителите ще се държат по начина, по който се държат техните шефове и мениджъри. Покажете им, че ще защитите техните (и тези на компанията) интереси.
4. Признайте приноса и упоритата работа на вашите служители по времето на кризата.
Това може да не е най-доброто време за компанията, но вие не трябва да спирате да насърчавате и поощрявате служителите, които се справят добре. Уверете се, че те знаят, че цените техния труд и че това, което правят, наистина има смисъл. Независимо дали ще ги похвалите с добра дума или ще ги почерпите с един обяд, направете нещо, за да покажете вашето признание.
5. Създайте специални групи, които да решават проблеми свързани с кризата.
Без значение дали те са официални или не, групите за решаване на проблеми могат да спомогнат за мотивацията и активността на служителите. Както вече казахме, хората искат да помогнат и да бъдат полезни. Това ги кара да се чувстват добре и да си върнат чувството, че имат контрол над своята съдба.
Коментари