Нанков: Възможно е да удължим срока за оферти за ТОЛ-системата


Нанков: Възможно е да удължим срока за оферти за ТОЛ-системата
Снимка: МРРБ

3660

Нашата основна цел е максимално бързото разглеждане на офертите и класиране. Нека да не изпадаме в хипотези. Ако срокът е кратък и няма подадени оферти днес до 17.00 часа, както е обявена процедурата, ще удължим срока отново. Това каза регионалният министър Николай Нанков пред журналисти в Народното събрание за обществената поръчка за ТОЛ-система.

„Срокът за подаване на оферти е удължен с 1 ден, защото трябва да се подадат оферти и всеки ден е ценен“, обясни той. „Нека да видим дали днес ще има подадени оферти. Ако няма подадени оферти, може да го пуснем 7-дневно. Предният път се обжалва именно заради 7-дневния срок. Сега предполагам, че се обжалва заради еднодневния срок“, коментира министърът.

Според него явно лобито, което иска България да не въвежда моделът на ТОЛ-такси и да се продължи със сегашната система на винетно облагане, търси процедурни фатки. „Досега сме изгубили, не министерството и държавата, а обществото, тъй като това са средства за изграждане на инфраструктура и рехабилитация, за пътна безопасност, над 600 млн. лева“, посочи Николай Нанков. „Войната по пътищата наистина е сериозен проблем, трябва да спечелим войната за ТОЛ-овете, за да решим проблема и да спечелим войната по пътищата“, коментира той, цитиран от "Фокус".

„Факт е, че ТОЛ-системата ще бъде инструмент за борбата с контрабандата. Електронната система е свързана именно с системата на митниците, на НАП, на МВР. Това е един наистина справедлив и солидарен модел за заплащане“, обясни регионалният министър.

„Отговорите на всички въпроси, които ми се задават в зала, ще дойдат когато имаме въведена смесена система на ТОЛ-такси и електронни винетки и когато приходите в бюджета справедливо и респективно нараснат неколкократно“, каза още Николай Нанков.

В пленарната зала министърът съобщи, че са подадени 5 жалби до ВАС по отношение на отсечката на магистрала „Хемус” от Ябланица до пътен възел "Боаза". 

Нанков посочи, че за магистрала „Хемус” предстои изграждане на пет участъка: от Ябланица до пътен възел "Боаза" (9,3 км), от "Боаза" до разклона за Плевен – Ловеч (второкласен път с дължина 50 км), от разклона за Плевен – Ловеч до Велико Търново (85 км), от Велико Търново до пътен възел "Буховци" (90 км), от пътен възел "Буховци" до пътен възел "Белокопитово" (16 км). Общо предстои строителство на трасе от 250 км. Нанков заяви, че за първия участък има изпълнител за проектиране и е предложена цена в размер на 55 млн лева без ДДС. По думите му определената тръжна цена на обществената поръчка е била 96 млн лева, но е редуцирана с над 40% на база предложена оферта. Това решение е било обжалвано и произнасянето по него е в полза на Агенция „Пътна инфраструктура”. "В момента обаче има подадени 5 жалби до ВАС. Министерството очаква решението от съда, за да бъде сключен договор със строителната фирма и да започне изпълняването на отсечката Ябланица – пътен възел "Боаза", посочи министър Нанков. Той допълни, че за отсечката пътен възел "Буховци" до пътен възел "Белокопитово" вчера са били отворени ценовите предложения. "Индикативната стойност е 133 млн лева без ДДС и 2,6 млн лева за консултантски услуги", уточни Нанков.

„Втората група отсечки са 50-те километра между пътен възел "Боаза" и пътен възел "Плевен – Ловеч". Там е стартирала обществена поръчка за избор на проектанти. Ще подпишем договорите в рамките на няколко дена. Проектантите ще проектират на три етапа тези 50 км”, посочи Нанков. По думите му, срокът за изпълнение на проектирането е 6 месеца.

За третата група отсечки министърът каза, че е изработен идеен проект. По думите му в края на 2015 година е излязло решение по ОВОС, но за участъка от км 206 до км 222 се налага изработване на нов вариант на трасето. Затова е сключен нов договор за изпълнител и към момента се отстраняват констатираните от АПИ забележки и пропуски по документацията. Новият вариант ще бъде подложен отново на ОВОС, за което е случен договор с външен изпълнител през 2016 г.

„За 2017 година бяха осигурени от Министерски съвет над 22 млн. лева, за да могат да стартират двата участъка, за които първоначално ще има избран изпълнител за съответното авансово финансиране по техните договори. За тях са осигурени още над 1 млн. лева за доизплащане на проектирането на строителството. МРРБ и АПИ продължават работа по финансовото обезпечаване на проекта чрез различни варианти, включително и чрез въвеждане на ТОЛ-такса”, каза още Николай Нанков.

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.87844
  • GBP
    1
    2.35062
  • JPY
    100
    1.21601
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички