Повече фирми ще строят едновременно тунела „Железница“, за да се избегне загуба на еврофинансиране. Това заяви министърът на регионалното развитие Николай Нанков по БНР. Изграждането на най-трудният участък на магистрала „Струма“ ще бъде разделено на три части, за да се спести време.
„Трябва да рестартираме всичко отначало, с оптимизирани, съкратени срокове. Трябва да редуцираме поне с 400 дни. Чисто технологично ще търсим вариант как да бъде изграден тунелът в съкратените срокове, но мисля, че това е постижимо“, обясни министърът.
Нашето желание е дори, от инженерна гледна точка, да пуснем обществената поръчка на обособени позиции – пътното платно до тунела, самият тунел, като втора, и съответно съоръженията и пътните платна след тунела – като трета обособена позиция, каза Нанков.
„Това означава, че повече фирми ще строят едновременно и по-бързо при съкратените срокове“, допълни той.
Регионалният министър информира, че е готов ОВОС във връзка със строителството на отсечката от автомагистрала „Струма“ в района на Кресненското дефиле и в момента се проверява от консултанти.
„Хронограмата, която следваме, е 2019-а да стартираме реалното изграждане. Стигнем ли дотам, мисля, че в рамките на настоящия програмен период ще успеем да приключим успешно и най-тежкото трасе от АМ „Струма“, каза Нанков.
Вътрешният одит на Министерството на регионалното развитие и благоустройството в момента проверява всички обществени поръчки, съобщи още Николай Нанков, като уточни, че с оглед на оптимизирането на процеса и по-голяма прозрачност в процеса на провеждане на обществените поръчки предстоят структурни промени в Агенция „Пътна инфраструктура“. Идеята на промените е да се постигне и по-добро функциониране в оперативен план. В момента пътните специалисти в Агенцията са под 8% от щата, изтъкна той.
„Липсата на достатъчно подготвен експертен персонал в Агенцията ни създава проблем при реализирането на конкретни обекти, при контрола“, призна министърът.
Планира се създаването на дирекция или най-малкото на отдел „Информационни системи“ в контекста на електронното управление.
Коментари