КЗП проверява цените в зимните курорти


КЗП проверява цените в зимните курорти
Снимка: Община Банско

3361

В зимните курорти Комисията за защита на потребителите (КЗП) проверява коректното обявяване и прилагане на цените в заведенията и в търговските обекти, тъй като в пика на сезона обикновено всичко там е значително по-скъпо. Това съобщи председателят Димитър Маргаритов.

„Проверяваме всички видове търговски обекти, включително и магазините в курортните комплекси. Има определен контингент туристи, които осъществяват почивка в т.нар. домашни условия и предпочитат да пазаруват в тези магазини”, обясни Маргаритов пред BIT, съобщиха от пресцентъра на КЗП.

В условията на пазарна икономика ценообразуването е свободно и санкции за високи цени няма как да бъдат налагани. „Ако не можем да влияем върху ценовите равнища, то поне можем да проверим дали няма някакви опити за измама с цените на определени продукти. Например, да бъдат таксувани по-скъпо на касовите апарати. Това попада в сферата на нашите проверки, заедно с останалите обекти – ресторантите, хотелите и съоръженията за ски туризъм”, продължи той.

Председателят на КЗП коментира и идеята за въвеждането на минимални цени на нощувка в хотелите с 3, 4 и 5 звезди. „Такова нещо не би трябвало да се случи или да се мисли”, каза той. Според Маргаритов пазарът определя цените и разумната политика на самите търговци в това отношение ще осигури естествената регулация.

„Законът не прави разлика между това дали стоката е първа, втора или някаква друга употреба. Правата на потребителите по отношение на рекламация за дефект са налице. Гаранционните срокове по закон до две години – също. Когато потребителите имат проблем с такъв тип стока, те трябва да предявят своята претенция пред търговеца, от когото са я закупили”, коментира Маргаритов в отговор на въпрос по повод новосъздаден пътеводител в интернет за магазини за дрехи втора употреба.

„Ние също проследихме какво представлява платформата. Тя има безспорни предимства – систематизира една информация, дава възможност на хората да се ориентират бързо къде се намират тези обекти. Но, въпреки това, ние следва да предупредим тези потребители, че това е просто един способ за тяхното улеснение”, добави Маргаритов. Той обаче настоя да се внимава при влизане в директни търговски взаимоотношения. „Тази платформа не предоставя абсолютно всички онези задължителни условия и изисквания на онлайн пазаруването. Тя просто насочва потребителите да посетят един или друг търговски обект в дадена част от населеното място”, обясни председателят на КЗП.

Маргаритов посочи, че при онлайн платформите за търговия има задължителна минимална информация, важни права като това на отказ в 14-дневен срок, например. Той обобщи, че при интернет покупките са важни са три неща. Пазаруването трябва да бъде селективно – да се подбират и съпоставят оферти, критично – да се анализират детайлите в офертата, и внимателно – за да не бъде натоварен потребителят с допълнителни разходи на финала на покупката.

През следващите месеци проверките на Комисията в зимните курорти продължават. Вниманието на експертите ще бъде насочено и към стоки за следващия сезон, които вече се внасят в България – най-вече от гледна точка на безопасността.

Още от Туризъм


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички