Част от пътните тунели в страната все още са в окаяно състояние. Това показва справка на Пътната агенция.
След серия кървави инциденти преди 7 месеца експерти направиха черен списък с 18-те най-опасни съоръжения. Тогава двата тунела във Велико Търново бяха определени като едни от най-опасните у нас. Седем месеца по-късно картината е същата.
Липсата на осветление води до огромен риск от челен удар.
„На окото му трябват няколко секунди, за да може то просто да различава нещо. Все едно да карате 10 секунди на сляпо”, обясни доц. д-р инж. Красимир Велинов от Български национален комитет по осветление пред Нова телевизия.
Инженер Велинов е човекът, които получава задача да направи проект за осветлението на двата тунела във Велико Търново.
„И сега научавам, че проектът е спял. Не мога да ви кажа защо. Не знам”, заяви Велинов.
Докато Велико Търново чака решение, експерти в София установиха, че от ремонт се нуждае и нормативната уредба за строителство и експлоатация на тунелите. Толкова спешен, колкото и този на самите тунели.
Оказва се, че у нас няма ясни правила за обучението и работата на операторите на тунели например. Експертите препоръчват още и тези хора да минават курс за спасяване. При пожар на много места е наложително изграждане на стационарни пожарогасителни станции, тъй като най-близката противопожарна служба е твърде далече, за да помогне в първите минути на бедствието.
Коментари