Най-сложният железопътен участък е Елин Пелин - Костенец, където ще се направят над 15 км тунели. Това каза ръководителят на отдел „Подготовка на проекти в Дирекция „Стратегическо развитие и инвестиционни проекти“ към ДП „Национална компания железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) инж. Иво Янакиев по време на Седмия дискусионен форум „Строителството през 2018 г. – перспективи и предизвикателства“, предаде „Фокус“.
„Цели се постигане на оперативна съвместимост с европейската. Основните източници, от които става финансирането е ОП „Транспорт“. Развиваме внедряването на европейските системи за управляване и движение на влаковете. Най-сложният участък е Елин Пелин - Костенец. Отсечката е разделена на 3 самостоятелни ЛОТ-а. Основното в този участък е, че трябва да се направят над 15 км тунели. Ще бъде направен тунел с дължина над 6000 м“, коментира инж. Янакиев.
По думите му се цели предлагане на по-качествена услуга на клиентите. Според него докато БДЖ не осигури нов подвижен състав, това няма да бъде осезаемо за клиентите.
„6 гари предстои да бъдат модернизирани. Строителството на тези обекти ще започне през 2018 г. Надявам се, че през октомври ще обявим самите поръчки за избор на строители. В участъка Русе - Каспичан предстоят аналогични дейности. Там експлоатираме едни от най-старите системи. Това е причината да обосновем един такъв проект. Имаме сключени договори за помощ от страна на Европейската инвестиционна банка. Неговата индикативна стойност е около 37 млн. евро. През 2015 г. бяхме финансирани за отсечката Ихтиман - Костенец“, добави още инж. Янакиев.
Коментари