Отстраняването на неравностите по магистрала Тракия в участъка Чирпан – Стара Загора ще струват около 80 млн. лева на държавата, прогнозираха експерти в строителния бранш.
В началото на седмицата повече от 30 км от аутобана, ремонтирани през 2007 г., осъмнаха с ограничение на скоростта 90 км/ч.
Пред медиите шефът на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Светослав Глосов не коментира конкретна цифра, но посочи, че за обновяването й ще са необходими сериозни средства. За ремонта на 22 км от АМ „Тракия“ между 134-ти и 156-ти км, завършен преди началото на лятото, са вложени около 40 млн. лв. За следващите 30 км ще са нужни много повече средства, категоричен е инж. Глосов.
До началото на зимния сезон ще се извършат локални ремонти, а през следващата година ще се направи ремонт на отсечката, каза още Глосов, пише "Монитор".
Подготвя се промяна в нормативната уредба, с която ще увеличим гаранционните срокове при строежа и ремонта на магистрали, първокласни и второкласни пътища, обяви регионалният министър Петя Аврамова по време на строителен форум, организиран от „Строител“. Сред планираните проекти са магистрала „Хемус“ и скоростният път Видин - Ботевград, който свързва Дунав мост 2 и магистралите „Хемус“, „Струма“ и „Тракия“. Регионалният министър обясни, че предстои "инвентаризация на магистралите".
По думите на шефът на пътната агенция приоритетни остават проектите в Северна и Северозападна България. Сред тях най-проблемен е скоростният път с магистрални габарити Русе – Велико Търново. „За съжаление плановете ни за откриване на тръжните процедури в момента са възпрепятствани от жалби на доклада за ОВОС пред Върховния административен съд и делото е отложено за трети път за 26 октомври, каза председателят на УС на АПИ.
Коментари