В нормите за пътно поддържане трябва да бъдат извършвани ремонти на около 8 и 10 години на съоръжения като това на „Витиня“. Това каза председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) инж. Светослав Глосовпред журналисти по време на инспекция на ремонта на тунел „Витиня“, предаде „Фокус“.
Глосов уточни, че от създаването на Пътната агенция секторът винаги е бил недофинансиран. „Надявам се, че през следващите години това ще бъде отрегулирано с въвеждането на тол системата“, обясни Глосов. По думите му средствата от винетките са недостатъчни за пътно поддържане и за ново строителство.
„Намираме се на виадукта пред тунел „Витиня“, ляво платно в посока София. Това е съоръжение, което е построено преди 40 години“, каза той и уточни, че гредите на съоръжението са от 1981 г. – 1982 г. „Това е по надписите на монтираните греди. От тези години до момента на този виадукт не са правени никакви ремотни дейности. Правено е преди малко повече от година обследване на виадукта и миналата година е ремонтирано дясно платно“, коментира инж. Глосов.
„В момента се работи по укрепването на греда от съоръжението на „Витиня“, за да бъде демонтирана“, заяви инж. Глосов.
Коментари