Рискът от загуба на средства за финансиране на АМ „Струма“ е постоянен. Това каза служебният министър на регионалното развитие и благоустройството инж. Спас Попниколов пред "Фокус".
„Това изисква да се работи ежедневно. И тази е причината, както вече споменах, още при встъпването си в длъжност като служебен министър да поставя като свой приоритет изграждането на автомагистрала „Струма“. Знаете ли, че финансирането на Лотове 3.1 и 3.3 и тунела „Железница“ от 2014 г. до момента е със средства от държавния бюджет, защото не е внесена Апликационна форма, т.е. документите за получаване на европейските средства“, коментира служебният министър.
Той подчерта, че през изминалите два месеца е работил съвместно с всички институции за ускоряване на хода за внасянето на тази апликационната форма.
„Положихме много усилия и очаквам внасянето да стане факт в седмицата след Великденските празници. Искам да обърна особено внимание, че най-съществен риск за загуба на европейски средства носи участъкът от магистралата, преминаващ през Кресненското дефиле Лот 3.2 Крупник – Кресна. Като човек запознат със строителния процес, съм притеснен от това, че най-тежкият за изпълнение и отнемащ най-много време участък от АМ „Струма“ е още на фаза неодобрен идеен проект“, допълни Попниколов.
Според него не бива да се свежда загубата на европейски средства единствено и само до участъка тунел „Железница“, защото дори и утре да започне изпълнението му, ако не се изгради участъка в Кресненското дефиле, средствата ще бъдат загубени.
Коментари