На 31 март от комисията по оценка на проектите бе установено, за което бях веднага информиран, че липсва част от офертата на един от участниците в процедурата. Това каза Пирин Пенчев, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, по време на брифинг във връзка с прекратяването на процедурата „Проектиране и строителство на автомагистрала „Струма“ Лот 3.1 Тунел „Железница“, направено с решение на УС на АПИ, предаде „Фокус“.
„Такова нарушение на правилата за работа на комисията и оперативните законови изисквания по отношение на реда за съхранение и разглеждане на постъпили оферти компрометира изцяло процедурата, принципите за публичност, прозрачност, честна и лоялна конкуренция“, обясни той.
„Това е основната причина за прекратяването на обществената поръчка“, заяви Пирин Пенчев. „Нито АПИ нито МРРБ са искали процедурата за тунела „Железница“ да бъде спряна“, обясни той. „В продължение на близо 6 месеца от август 2016 до февруари 2017 може да се твърди, че постъпилите оферти не са разглеждани“, посочи Пирин Пенчев.
„Съгласувано с министъра незабавно уведомихме за това компетентните органи, които образуваха досъдебно производство и започнаха незабавни процесуално-следствени действия“, уточни той.
„Ако процедурата не бъде прекратена, това е съществено нарушение на правилата за провеждането на обществени поръчки и би довело до корекция от 100% осигуреното европейскo финансиране“, обясни Пирин Пенчев и допълни, че към този момент прекратяването на процедурата е единственото законосъобразно решение.
„Незабавно започваме работа по подготовката на нова документация, така че даже в случай на обжалване на решението за прекратяване, следващото правителство да може в срок от 2 до 3 месеца да обяви поръчката отново“, каза още той.
Коментари