Служебният кабинет обеща, че ще завърши всички започнати проекти, а това, което се случва, е, че ни връща 10 години назад. Процедурата за тунел "Железница" беше опорочена с изнасянето на документи. Спирането на търга обаче може да е фатално за изграждането на магистрала "Струма". Това заяви бившият регионален министър Лиляна Павлова пред БНТ.
"Трябваше вече да бъде избран проект, а не да губим време“, категорична е Павлова.
По думите ѝ сега е много вероятно да се влезе в режим на обжалвания, което да забави с няколко години довършването на магистралата след Благоевград. „Всичко това може да доведе до спиране на безвъзмездното европейско финансиране“, добави бившият регионален министър.
Лиляна Павлова обясни още, че не може да си обясни как са излезли тези документи от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).
„Има елементарни правила, които трябва да се спазват. Ние за 6 години не сме допускали такова нещо. Ситуацията е много тежка. Върнахме се във времената на „Тройната коалиция“, когато редовно се спираха европроекти, особено за строеж на пътища. Ние успяхме да изчистим името на АПИ“, заяви още бившият министър.
Тя е категорична, че абсолютно никой няма право да изнася тръжни документи и подобна практика е в разрез с процедурите в българското законодателство.
„За съжаление явно така работи служебното правителство. България може да изгуби 1,2 млрд. лв. и тези пари ще бъдат платени от всички нас данъкоплатците. Трябва да направим всичко възможно да спасим тези пари“, допълни тя.
Припомняме, че изчезналата документация, част от една от офертите, се е съхранявала при изключителни мерки за сигурност в стая в агенцията. В нея се влиза само с магнитна карта и достъп имат само изпълнителният директор на АПИ и петимата членове на комисията по обществената поръчка.
Тунелът "Железница" е част от отсечката Благоевград - Крупник. Индикативната стойност на поръчката е 250 млн. лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 1400 дни. Проектът се изпълнява по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.
Коментари