Всяка втора спирка в столицата ще бъде с навес и пейка. Фирмата, която ще стопанисва автобусните спирки, ще трябва да отстранява дефектите в срок и да ги почиства от залепени реклами и бележки.
Това са част от заложените в доклада на кмета Йорданка Фандъкова условия за концесия на спирките в София. Във вторник докладът ще бъде разгледан за втори път от комисията по финансите, съобщава в. "Монитор".
Предвижда се частниците да стопанисват спирките за период от 15 години, с възможност за удължаване с още 5. Бъдещите концесионери ще трябва да ги подменят по типов проект и да се грижат за тях. Частните фирми ще печелят от отдаването на рекламни площи под наем или от търговски обекти на мястото.
Заложено е концесионерите да инвестират около 20 млн. лв. в 2654 спирки. Спирките са разделени в четири пула с по около 600 броя.
Освен новата визия на спирките, общо в четирите пакета се предвижда да има 214 павилиона за вестници, цигари и дребни пакетирани стоки, разпределени приблизително поравно между четирите пула, и близо 1100 рекламни касети.
Всеки кандидат може да участва най-много за два пула. С най-голяма тежест в оценяването е срокът на подмяната на спирките, който не може да бъде по-дълъг от 3 години. Той е с тежест 45 точки. Инвестиционното предложение носи 35 точки, а концесионното плащане на общината има най-ниска тежест - 20 точки.
В процедурата могат да участват компании с опит в търговията с бързооборотни стоки, рекламния бизнес и строежа на спирки. Те трябва да имат опит в изграждането на мобилни обекти, рекламни съоръжения или търговски обекти.
Коментари