Потребителите на китайската социална мрежа WeChat надминаха границата от 1 млрд., съобщи шефът на компанията-майка Tencent.
Приложението "всичко в едно" е ежедневна необходимост за повечето китайци, обединяващо съобщения, социални медии, мобилни плащания, игри, новини и други услуги, предаде AFP.
"Активните потребители в световен мащаб на WeChat надвишиха критичното количество от един милиард", каза главният изпълнителен директор Пони Ма.
"В бъдеще се надяваме да използваме технологичните иновации, за да продължим следващата стъпка за развитие на реформата и отварянето", каза Ма.
Той има предвид политиката на Китай за икономическа либерализация, която подхранва четири десетилетия икономически прогрес.
Въпреки че Ма каза, че месечните активни потребители на WeChat са преминали прага от един милиард, говорител на компанията заяви пред AFP, че той е имал предвид общия брой абонати.
Все пак числото от един милиард показва огромната потребителска база, която Tencent е изградила както вътре, така и извън Китай за приложението "всичко в едно".
То се сравнява с 2,1 милиарда месечни активни потребители във Facebook и 1,5 милиарда в приложение за съобщения WhatsApp.
Популярността на WeChat - и печалбите от пристрастяващите мобилни игри – рядко покачиха печалбите и цената на акциите на Tencent. Компанията надмина Facebook по пазарна стойност миналата година, а 47-годишният Ма се изстреля близо до върха на списъка на най-богатите хора в Китай.
Според базирания в Шанхай Hurun Report неговото състояние е 47 млрд. долара.
Коментари