Българските вина започват да навлизат все повече на азиатските пазари. За 2017 г. е регистрирано двойно увеличение на износа ни за Китай, което го нарежда на второ място от всички експортни дестинации за българския винен бизнес. Това съобщи заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на традиционно зарязване на лозови масиви в Пиринския регион.
„За виното трябва да говорим повече като бизнес с огромен експортен потенциал“, посочи Александър Манолев. По думите му за миналата година от България са изнесени вина на обща стойност от над 31 млн. евро. Основни наши пазари са Полша, Швеция, Русия, Чехия и др. „Статистиката показва, че броят на предприятията в сектора нараства средногодишно с около 5%, а общият им оборот е над 130 млн. евро“, допълни той, цитиран от пресцентъра на ведомството си.
Икономическият заместник-министър подчерта, че потенциалът е още по-голям и се ангажира, че търговските ни аташета зад граница ще продължат да подкрепят всеки български винопроизводител в усилията му да стъпи на нови пазари.
На събитието, което се състоя днес във винарска изба „Златен Рожен“, присъстваха и кметове на население места от областта, народни представители и др. Заедно с традиционното зарязване на лозовите масиви бе символично открита и новата инвестиция на компанията, което я превръща в едно от най-големите предприятия в региона.
Коментари