През второто тримесечие на 2013 г. чистата печалба на „Хюндай Мотор" - най-големия корейски производител на коли – се е свила с 2% до 2,4 трилиона вона (2,15 млрд. долара). През същия период на миналата година компанията е спечелила 2,45 трилиона, предаде БГНЕС.
Печалбата се оказа по-висока от прогнозата на анализаторите, анкетирани от "Блумбърг", която възлизаше на 2,37 трилиона вона.
Операционната печалба на "Хюндай" се сви с 5,2% до 2,41 трилиона вона, но тя също надхвърли средната прогноза на пазара - 2,35 трилиона вона.
Продажбите за второто тримесечие са нараснали с 5,7% до 23,18 трилиона вона. Само в Китай те са покачили с 32% благодарение на търсенето на модела Elantra Yuedong. В Бразилия продажбите са се увеличили цели три пъти. Това позволи да се компенсират такива негативни фактори като укрепването на вона спрямо йената и долара.
Продажбите на "Хюндай" в САЩ също са отбелязали ръст от 1,2%, докато в родната Южна Корея те са се свили с 0,7%, а в Европа - с 9%.
Автомобилната компания се надява да продаде през тази година 4,66 милиона коли. "Хюндай Мотор", заедно със своята дъщерна компания "Киа Мотор", се нарежда на пето място в света по обем на продажби.
Коментари