KIA Motors завърши 2012 г. с ръст от цели 9,3% на продажбите си в световен мащаб. Представянето на марката в България е далеч по-впечатляващо. Дори може да се нарече изключително на фона на много тежките времена за автомобилния бранш в Европа и България.
За периода януари-декември 2012 г. „KIA Моторс България” е продала 1215 автомобила, което й отрежда 9-то място по продажби на родния пазар с дял от 5,34%. За същия отчетен период, но година по-рано (през 2011 г.), компанията е продала 844 автомобила. Това означава, че в България KIA е реализирала с невероятните 44% повече автомобили през 2012 г. спрямо 2011 г. (или с 371 автомобила повече). Благодарение на тези продажби марката вече държи 5,34% от пазара у нас, което е с 1,6% повече спрямо 2011 г., когато KIA имаше 3,74% дял на пазара на нови автомобили в България.
Половината от тези продажби KIA дължи на безапелационния лидер в сегмент SUV1 – KIA Sportage, който е реализиран в обем от 602 бройки. Най-близкият му конкурент – Dacia Duster, е бил реализиран в обем от 432 бройки.
В световен мащаб KIA е реализирала общо 2 710 017 автомобила през 2012 г., което представлява ръст от 9,3% спрямо 2011-а. Корейската компания отбеляза ръст на абсолютно всички основни пазари в света, като най-впечатляващ е той в Европа - +19,5%. И това на фона на общата тенденция за намалените продажби на почти всички автомобилни компании на Стария континент. В Северна Америка и Китай компанията отчита нарастване на продажбите си с 15,4 и 11,0% съответно.
На световния пазар (с изключение на Корея) най-продаван е модела Rio, от който са били реализирани 477 826 автомобила. Следват Sportage и Cerato със съответно 359 742 и 352 226 продажби.
Редактор: Пламен Георгиев
Коментари