Папазов: Устойчиво намаляваме таксите за авиообслужване


Папазов: Устойчиво намаляваме таксите за авиообслужване
Снимка:

931

България устойчиво намалява таксите за авиообслужване. Броят на обслужените въздухоплавателни средства се е увеличил с почти 50 %. Това заяви министърът на транспорта Данаил Папазов на среща с генералния директор на Евроконтрол Франк Бренер, предаде „Фокус”.

От миналата година България е в челната тройка на изпълнение на разчетите за управление на средствата по въздухоплаване. Папазов коментира, че България прилага законодателство, което е на европейско ниво, и добави, че се надява, че страната ще продължи да работи по същия начин с Евроконтрол.

Генералният директор на Евроконтрол Франк Бренер пък зави, че задача на неговата агенция е  да поддържа европейската авиационна мрежа и да повишава качеството и контрола на въздушните услуги.

България е един отличен пример как трябва да се действа в тази насока, заяви Бренер. Ако погледнете цифрите, които дават информация за движението на самолетите, може да видите например, че през България ежедневно преминават 2500 самолета. България бележи отлични резултати в управлението на графиците и разписанието на самолетите, каза още той.

„С цялата тази подготвителна дейност на България, можем да кажем, че тя заема една ключова роля със справянето с нарастването на въздушното движение, което предстои. Концепцията за свободното планиране на полетите е много добра. Ръководство "Въздушно движение" може да допринесе за бъдещето развитие на Еврооконтрол”, добави Бренер.

Транспортният министър Данаил Папазов обяви още, че в края на месеца ще приключи проверка на Ръководство "Въздушно движение" и ще бъдат оповестени резултатите от нея.

„В момента се преговаря с няколко дестинации, преговаряме с Армения и Грузия и други директни линии. Опитваме се - всячески да привлечем повече клиенти. Аз се надявам, че и догодина да отбележим добри резултати”, каза Папазов.

Прогнозата за въздушния трафик на България е постоянно покачваща се. Работата на Ръководство "Въздушно движение" е за постоянно поддържане на сигурността и качеството на обслужването, заяви Ангел Рачев, заместник-оперативен директор на ДП „Ръководство Въздушно Движение" - Булатса. Закъснения на полетите от порядъка на 0,14 и 0,12 минути са заложени в европейската карта за управлението на мрежата. България е далеч под тези минути, заяви Рачев. По данни за обслужени единици в Европа, България е на трето място.

Европа страда откъм намаляване на въздушния трафик, заради икономическата криза, но за България този трафик все още не е намалял, обясни Рачев.

По думите му от новата кула за управление на пътническите курсове се осъществява трафикът на авиолиниите от цялата страна. Още от миналата година управляваме потока от София и Варна, посочи той.

Относно свободно планираните полети от ноември тази година, това, което ще се направи, ще е предимно през нощта, заради военните. Очакваме да се случи следното: излитане от Истанбул, след преминаването на определена точка, може да се стигне до която точка на България прецени екипажът на самолета.

 

  • Етикети:

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.87844
  • GBP
    1
    2.35062
  • JPY
    100
    1.21601
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички