България устойчиво намалява таксите за авиообслужване. Броят на обслужените въздухоплавателни средства се е увеличил с почти 50 %. Това заяви министърът на транспорта Данаил Папазов на среща с генералния директор на Евроконтрол Франк Бренер, предаде „Фокус”.
От миналата година България е в челната тройка на изпълнение на разчетите за управление на средствата по въздухоплаване. Папазов коментира, че България прилага законодателство, което е на европейско ниво, и добави, че се надява, че страната ще продължи да работи по същия начин с Евроконтрол.
Генералният директор на Евроконтрол Франк Бренер пък зави, че задача на неговата агенция е да поддържа европейската авиационна мрежа и да повишава качеството и контрола на въздушните услуги.
България е един отличен пример как трябва да се действа в тази насока, заяви Бренер. Ако погледнете цифрите, които дават информация за движението на самолетите, може да видите например, че през България ежедневно преминават 2500 самолета. България бележи отлични резултати в управлението на графиците и разписанието на самолетите, каза още той.
„С цялата тази подготвителна дейност на България, можем да кажем, че тя заема една ключова роля със справянето с нарастването на въздушното движение, което предстои. Концепцията за свободното планиране на полетите е много добра. Ръководство "Въздушно движение" може да допринесе за бъдещето развитие на Еврооконтрол”, добави Бренер.
Транспортният министър Данаил Папазов обяви още, че в края на месеца ще приключи проверка на Ръководство "Въздушно движение" и ще бъдат оповестени резултатите от нея.
„В момента се преговаря с няколко дестинации, преговаряме с Армения и Грузия и други директни линии. Опитваме се - всячески да привлечем повече клиенти. Аз се надявам, че и догодина да отбележим добри резултати”, каза Папазов.
Прогнозата за въздушния трафик на България е постоянно покачваща се. Работата на Ръководство "Въздушно движение" е за постоянно поддържане на сигурността и качеството на обслужването, заяви Ангел Рачев, заместник-оперативен директор на ДП „Ръководство Въздушно Движение" - Булатса. Закъснения на полетите от порядъка на 0,14 и 0,12 минути са заложени в европейската карта за управлението на мрежата. България е далеч под тези минути, заяви Рачев. По данни за обслужени единици в Европа, България е на трето място.
Европа страда откъм намаляване на въздушния трафик, заради икономическата криза, но за България този трафик все още не е намалял, обясни Рачев.
По думите му от новата кула за управление на пътническите курсове се осъществява трафикът на авиолиниите от цялата страна. Още от миналата година управляваме потока от София и Варна, посочи той.
Относно свободно планираните полети от ноември тази година, това, което ще се направи, ще е предимно през нощта, заради военните. Очакваме да се случи следното: излитане от Истанбул, след преминаването на определена точка, може да се стигне до която точка на България прецени екипажът на самолета.
Коментари