Нови масови съкращения готвят Българските държавни железници в двете дружества - Пътнически и Товарни превози. От Федерацията на транспортните работници към „Подкрепа” заявиха, че става въпрос за повече от 1000 души.
Не е изключена и нова стачка. От ръководството на БДЖ потвърдиха предстоящите съкращения, но заявиха, че няма да бъдат масови, както твърдят синдикатите, предаде БНР.
Половин година след реформите в БДЖ и съкращението на повече от 2000 работници от системата, резултатите са единствено свиване на дейността и влошаване на състоянието на железниците, коментира за "Хоризонт" Розен Зарков от Подкрепа.
Сега се подготвя нова оптимизация на персонала.
Към 1050 човека ще бъдат съкратени на този етап сега. Очакваме есента да има други и така докато изчезнат напълно железниците. БДЖ оправдават тези съкращения с липса на пари, на товари. Как да има пари като благодарение на тези съкращения вместо да се подобри, се влоши тази услуга. Не виждам друго освен стачка, която може да спаси хората, каза Зарков.
Председателят на Съвета на директорите на холдинг БДЖ Владимир Владимиров обясни, че съкращенията няма да засегнат толкова много хора, а и са били планирани отдавна.
Този път става въпрос за точно определви длъжности, които са направени чрез нормиране на труда и се вижда точно кои хора са излишни и бройката е много по-малка. Съкращенията ще продължат с по-бавни темпове през следващите години, а основната причина е, че и двете компании трябва да бъдат рентабилни. Въобще не ме притеснява дали ще се стигне до стачни действия, вървим по плана на реформите и ще продължим да вървим по него до пълната му реализация, заяви той.
От Федерацията на транспортните работници към Подкрепа ще свикат събрание следващата седмица, на което ще решат какви действия да предприемат за защита на работните места.
Коментари