Nissan постигна рекорден пазарен дял от 3,9% за периода януари – декември 2012 г., ръст от 0,1% спрямо 2011 г. Увеличението на пазарния дял идва от продадените 665 756 автомобила на целия европейски пазар през 2012 г., който се е свил спрямо 2011 г., когато Nissan продаде 683 813 автомобила. Продажбите за декември 2012 г. достигнала 51 405 бройки.
Инвестициите в ключовите пазари на Nissan, в това число Великобритания и Русия, върнаха дивиденти и Nissan постигна годишен ръст на тези два пазара съответно 10% и 11%. Също така, Великобритания завърши годината с най-високия пазарен дял и общи продажби до момента. Заводът на Nissan в Съндерланд прескочи границата от 500 000 произведени автомобила, като по-този начин той се превърна в най-производителният автомобилен завод на Острова.
Nissan затвърди позицията си на най-продавана азиатска марка в Испания за втора поредна година, записвайки исторически пазарен дял от 5,2%. В останалата част от континента, изумяващите 22 европейски държави постигнаха по-високи пазарни дялове през 2012 г. и то в условията на все по-конкурентни условия на търговия, докато европейският автомобилен пазар се сви през годината.
Този растеж се дължи най-вече на постоянно растящото търсене на кросоувъра Nissan Qashqai, на който се падат над 1/3 от общите продажби на Nissan през 2012 г. В цяла Европа са реализирани 250 578 автомобила от модела, като по този начин бяха подобрени продажбите от 2011 г., шест години след лансирането на Qashqai. Nissan Juke също допринесе за нарастването на пазарния дял, като продажбите на мини SUV-модела нараснаха с впечатляващите 13% през миналата година.
Редактор: Пламен Георгиев
Коментари