Един от най-големите автопроизводители в Китай, държавната Beijing Automotive Group Co (BAIC), обяви, че през 2025 г. спира продажбите на всички коли, чиито двигатели се движат с гориво. Това заяви Сю Хъй, президент на компанията, предаде AFP.
По неговите думи BAIC ще прекрати продажбите на такива автомобили в Пекин през 2020 г., и в цял Китай – през 20205 г. Решението се отнася само до автомобили, които произвежда компанията и то няма да засегне колите, които BAIC произвежда в партньорство с южнокорейската компания Hundai и с германската Daimler. Новината дойде в момент, когато Пекин обсъжда забраната на коли с вътрешно горене в национален мащаб, но дата за пълна забрана на тези машини остава да бъде обявена.
Засега Китай е подготвил комплект от „моркови и тояги“, за да убеди компаниите да произвеждат по-ефективни автомобили и евентуално коли без гориво. Поднебесната империя търси решение за смога, който притиска големите й градове.
През 2019 г. властите ще въведат комплексна квотна система, задължаваща производителите да произвеждат определен минимален брой електромобили. Пекин искаше да въведе налагането на това правило догодина, но отложи с година въвеждането му след като Германия и няколко други държави изразиха загриженост от това.
Но тъй като новата посока на развитие е изяснена, чуждестранните производители на автомобили ускориха плановете си да произвеждат електромобили в Китай.
Volkswagen създава съвместно предприятие с държавните JAC Motors, за да произвежда електрически автомобили с цел да пусне първата електрическа кола на пазара до следващата година.
Американският автомобилен гигант Ford смята, че 70 процента от всички използвани автомобили в Китай ще имат електрически опции до 2025 г. Миналата седмица Ford обяви инвестиция в размер на 756 млн. долара с китайското си съвместно предприятие за производство на електрически автомобили. Volvo планира да въведе първия си 100 процента електрически автомобил в Китай през 2019 година.
Коментари