От известно време американските авиогиганти „Боинг” и „Еърбъс” водят люта битка помежду си. Наскоро от „Еърбъс” обвиниха конкурентите си, че са изтъквали предимствата на свой самолет на страниците на специализирано списание, сравнявайки го с машина на ‘Еърбъс”. Надзорният орган за рекламата във Великобритания обаче реши, че в случая подвеждане няма, съобщава БГНЕС.
Регулаторът е сезиран от компанията „Еърбъс” за реклама на „Боинг”, публикувана в британското списание „Флайт интернешънъл”. Всичко това само е допълващ щрих към търговската война между аерокосмическите гиганти, пише АФП.
Според „Боинг”, новата версия на самолета му 747 (747-8 Intercontinental) има ценово предимство от 26% "за всеки полет" пред „Еърбъс A380” и е с "8% по-ефективен" от гледна точка на разхода на гориво спрямо едно пътническо място - изглеждащ важен аргумент за авиокомпании, които търсят по-икономични самолети пред растящите цени на петрола.
В решението си надзорната агенция по рекламата в Лондон смята, че читателите "експерти" в едно списание, специализирано в областта на авиацията, не са били заблудени, а са свикнали с такива сравнения, колкото и несъвършени да са те.
"Целевата група би трябвало да разбира, че сравненията са базирани на модели и предположения, като са им познати използваните методи за сравнение", пише агенцията. "Читателите, които потенциално участват в избора на самолети за авиокомпания, вероятно няма да вземат решение в полза на единия модел пред другия", без да потърсят повече информация за потенциалните ползи от летателното средство, на базата на техните специфични нужди ", добавя надзорният орган като отхвърля жалбата на „Еърбъс”.
Европейската компания реагира на това решение "поддържайки твърдението си, че сравнението, извършено въз основа на разхода на керосин на едно място, трябва да вземе предвид и текущата конфигурация на седалките и равнището на комфорт, прилаган от авиокомпаниите".
"При тези сравними условия A380 (...) консумира значително по-малко гориво на седалка, отколкото 747-8", добавят от „Еърбъс”, подчертавайки, че "пазарът е отсъдил ясно".
В края на юни „Боинг” регистрира общо 105 поръчки за 747-8, 40 от които са за наричания "междуконтинентален" (intercontinental) и 65 за карго версията. „Еърбъс” има 262 поръчки за своя самолет Еърбъс A380 (Airbus A380).
"Предположенията (за разход на седалка, бел.ред.) на Боинг също са остарели и неактуални, така както е 747", каза търговският директор на „Еърбъс” Джон Лийхи.
Коментари