Надпреварата между китайските компании Alibaba Group Holding и Tencent Holdings в сферата на търговията на дребно става все по-ожесточена.
От старта на миналата година до днес двете компании са похарчили над 10 млрд. долара за сделки, фокусирани върху търговията на дребно, с което насърчават онлайн присъствието си и своите физически магазини, предаде Reuters.
Агресивният подход, подкрепен от солиден капитал и нарастването на цените на акциите им, е част от битката за спечелването на потребителите и операторите на магазини, ползващи конкуриращите се услуги на двете компании.
Резултатът: остават все по-малко фирми, които да не са на страната на Tencent или Алибаба.
"Всички търговци с физически магазини са много притеснени. Те трябва да вземат страна“, коментира Ясон Ю, базиран в Шанхай генерален мениджър на компанията за пазарни проучвания Kantar Worldpanel. “В противен случай се страхуват, че ще бъдат погълнати в бъдеще“.
Alibaba е най-големият китайски играч в областта на електронната търговия, а нейният филиал Ant Financial е лидер в услугите за мобилни разплащания. Силните страни на Tencent се крият в социалните мрежи, дигиталните плащания и игрите. Освен това тя разполага с мажоритарен дял във втория по големина онлайн оператор за електронна търговия JD.com.
Коментари