Интернет гигантът Alibaba навлиза сериозно и в офлайн търговията. Компанията ще инвестира в собственика на най-голямата верига супермаркети в Китай, съобщава CNBC.
Вложението ще е на стойност 22,4 млрд. хонконгски долара (2,87 млрд. долара) за мажоритарен дял в топ оператора на хипермаркети Sun Art Retail Group. Alibaba осъществява сделката в рамките на алианс с Auchan Retail и Ruentex Group.
“Физическите магазини са необходимост в потребителското преживяване и трябва да бъдат подобрявани чрез технологии, движени от данните и персонализираните услуги в дигиталната икономика“, коментира главният изпълнителен директор на Alibaba Даниел Джан.
Сделката ще даде на френския търговец Group Auchan, китайската Alibaba Group и тайванския конгломерат Ruentex съответно 36,18% дял, 36,16% дял и 4,67% дял. Alibaba ще замести Ruentex като втория по големина акционер.
От 2015 г. насам Alibaba е инвестирала около 9,3 млрд. долара във физически магазини.
Коментари