Световноизвестният датски производител на играчки Lego обяви, че ще си сътрудничи с една от най-големите гейминг компании на Китай Tencent, която е и собственик на най-голямата социална мрежа в азиатската страна. Както съобщи във вторник агенция Xinhua, целта на подобен стратегически ход е създаването на безопасна онлайн среда за непълнолетните.
„Все повече китайски деца поддържат контакт с външния свят посредством мрежовите технологии. Партньорството между нашите компании ще осигури на подрастващото поколение безопасни виртуални продукти, които да съумеят да удовлетворят всички детски потребности – не само като игри и забавления, но и като обучение, целящо саморазвитие“, съобщи във вторник управителят на китайския клон на Lego Джейкъб Крах.
"Децата от все по-ранна детска възраст стават активни ползватели на интернет, а задачата на Tencent и Lego е да използват технологиите и иновациите, за да създадат здравословна и безопасна онлайн среда“, допълни вицепрезидентът на Tencent Games Анна Гао.
В рамките на сътрудничеството си двете компании ще разработят обезопасени зони в притежаваната от Tencent видео платформа за детски игри, както и лицензирани Lego продукти. На по-късен етап се обмисля и създаването на т.нар. Lego Boost - платформа за програмиране, която ще позволява на децата да правят сами промени в любимите си онлайн игри и да социализират като в истинска социална мрежа.
Lego е частна семейна компания със седалище в Дания. Това е първият производител на игри, започнал да си сътрудничи активно с УНИЦЕФ, фокусирайки се върху децата и тяхната безопасност в Интернет. Въз основа на принципите на организацията, Lego обяви и собствена политика за безопасност на онлайн средата, която регламентира изискванията към съдържанието на игрите, осигурява "родителски контрол", предписва мерки за защита от неподходящо съдържание и гарантира анонимността на деца, които играят в мрежата.
Tencent пък е компанията с най-голяма стойност на азиатския пазар с капитал от 537 млрд. долара.
Коментари