Успехът на една компания разчита до голяма степен на хората, които работят за нея ден след ден. Един вид, това е отражение на ръководството. Ето защо всички лидери и мениджъри имат изключително важна роля, освен наставничеството – да бъдат добър пример за служителите си, пише Inc.com.
Затова следващият път, когато приемете телефонно обаждане или си разгледате фейсбука по време на важна среща, помислете си, че вашият екип би проектирал точно това поведение. Ето кои съвети е редно да вкарате „в играта”, за да получите най-доброто от вашия работен ден, а и от този на вашия персонал.
Изключете телефона си
Знаем, че трябва да сте свързани с околния свят 24 часа дневно. А с безкрайните телефонни обаждания, известията от социалните мрежи и постоянно прииждащите мейли, това изглежда направо невъзможно и безотговорно. Въпреки това, невъзможността да се откъснете от екрана дори за няколко часа влияе доста зле на продуктивността, а освен това създава токсична работна атмосфера. Време е да започнете да създавате граници, дори да е само веднъж седмично за няколко часа. Само си помислете как ще се промени комуникацията в офиса, ако вместо да изпратите мейл, отидете лично до въпросния човек, за да кажете какво има.
Придържайте се към графика
Фактът, че сте на ръководна длъжност, не ви дава правото да отивате на работа в 10 часа или да използвате 3-часова обедна почивка. Правете детайлни списъци със задачите за деня и ги отмятайте, когато вече са свършени – това носи удовлетворение. Планирайте работния поток по начин, който да не нарушава концентрацията ви, например проверка на входяща поща – в 9, 11 и 15 часа. Почивките ви също е редно да бъдат „рамкирани” – по не повече от 10 мин, изключвайки обедната, разбира се.
Поддържайте работното си място
Заети сте, работите дълги часове над компютъра, нямате време дори за едно кафе – чували сме всички тези оправдания. Но хаосът на работното място се отразява зле на всички останали в екипа ви. Ако бюрото ви изглежда сякаш през него е минало торнадо, това накърнява репутацията ви пред служителите, подлага под въпрос организационните ви умения и не на последно място – замъглява съзнанието ви. Няма да ви коства много, ако отделите 15 минути, за да хвърлите боклука, измиете старите чаши и подредите документите си в съответните класьори.
Коментари