Днес всички сме много заети. Няма съмнение. Благодарение на интерент и смартфоните всеки е и достъпен за работа по всяко време. Забелязали ли сте обаче, че хората, които се оплакват от заетостта си, често са най-малко ефективни? Да си зает не означава, че свършваш много работа, пише Entrepreneur. Но за това има решение – просто трябва да управляваш времето си по-добре. Ето как:
Не се съгласявайте на всяка задача.
Ако и без това имате много ангажименти, не се съгласявайте да поемете още нещо само за да впечатлите шефа си. Така ще намалите шанса си да направите каквото и да било качествено, защото ще трябва да отделяте енергия за твърде много задачи.
Намерете време за семейството и приятелите.
Не забравяйте колко ценни са любимите ви хора. Не всичко в живота е работа. Човек трябва да презарежда батериите от време на време и да освежава ума си. Срещите с близки и приятели са идеални за това.
Приоритети, приоритети.
Спрете да губите време със задачи, които не са толкова важни. Класирайте задълженията си по спешност и не правете по няколко неща наведнъж.
Не позволявайте да ви разсейват.
Съсредоточете вниманието си върху непосредствената си работа и не се поддавайте на разсейването, провокирано от колегите ви или нещо друго. Ако насочите цялата си енергия върху задачата, ще я свършите много по-бързо.
Спете достатъчно и си правете почивки.
Ясно е като бял ден – няма как да сте ефективни, ако не сте се наспали. Старайте се да си осигурявате поне 7-8 часа сън всяка нощ. И не пропускайте да си правите почивки през деня, да ставате от бюрото и да оставяйте ума си да мисли за нещо различно от работата.
Коментари