Мениджър сте на фирма и много искате бизнесът да се развива в правилната посока? А убедени ли сте, че самите вие допринасяте за това? Едно от важните условия за бизнес успеха е признаците на лошото управление да се разпознават, пише Management Issues. Ето кои са петте навика, които всички мениджъри трябва да изкоренят, ако държат да са добри в работата си.
1. Нагърбват се с прекалено много неща наведнъж
Те участват в много проекти, че нямат достатъчно време да работят по редовите си задачи. И тъй като тези проекти са от жизненоважно значение за успеха на организацията (поне така се твърди), лошите мениджъри не работят върху преките ведомствени цели.
2. Оправдават се с предшествениците си
Когато е назначен на нов пост, лошият мениджър твърди, че предшественикът му е създал такава огромна бъркотия, че ще отнеме поне една година, ако не и повече, за да бъде оправена. Това не е продуктивно, защото ръководителят се съсредоточава не върху настоящето, а върху миналото.
3. Страхуват се от провал
Лошите мениджъри никога няма да получат оптимални резултати от техните отдели, но това няма значение за тях. Лошите мениджъри биха предпочели да имат ниска производителност, отколкото да са изложени на риск от наказание за това, че амбициозните цели са се провалили.
4. Винаги обвиняват някой друг
Имат множество извинения и оправдания под ръка, когато не са си свършили работата. Обвиняват другите и никога не поемат отговорност. Лоша икономика, криза сред партньорите – има хиляди варианти, в които да прехвърлят вината.
5. Общуват само по един начин
Не са в състояние до провеждат открит форум със служителите относно проблеми, въпроси и предложения. Вместо това се придържат към собствените си планове.
Коментари