Трудните решения често са неизбежни, ако един бизнес иска да направи пари.
В следващите седмици се очаква много от американските щати да приемат закон, който закриля компаниите, превърнали ползата за обществото в своя мисия, информира Би Би Си.
Без значение дали опазват околната среда или провеждат други социални инициативи, новите социално отговорни компании имат сходна мисия – да са полезни.
Седем щата, включително Ню Йорк и Калифорния, вече приеха новия закон. Заедно тези седем щата генерират една треса от производството на Америка, което прави тяхната подкрепа много значителна.
Корпорациите с тази нова философия са брилянтни, защото те оставят компаниите да преследват печалба, за което никой не бива да се извинява, но в същото време имат положително въздействие върху обществото, коментира правния корпоративен експерт Лора Джордън.
Преди на двете цели се е гледало като на несъвместими, а сега хората между 20 и 30 години ги виждат като допълващи се. Те искат да използват силата на бизнеса за да променят света, допълва тя.
Социално отговорните корпорации трябва ясно да определят, как точно ще допринесат за обществото и за неговото подобряване. Така социалната мисия се превръща в част от ДНК-то на компанията, казва Джордън.
Миналата година Farm Community Consulting става първата „обществено ползотворна” корпорация в щата Вирджиния. Тя работи за Blue Ridge Produce, която също има сертификат за социално отговорна.
Farm Community Consulting помага на около 10 000 дребни фермери да се свържат с търговците на едро, супермаркетите и разпространителите.
Фирмата е все още много млада и има назначени пет служители. Но нейният собственик г-н Епщайн смята, че е избрал нов бизнес модел, който един ден ще измести „аморалните” практики на големите корпорации.
Вашингтон също обмисля да прокара закон, който да насърчава социалната отговорност на бизнеса.
Все още социално отговорните корпорации в САЩ са по-малко от 100, но се очаква броят им да нарасне значително в следващите няколко години.
Коментари