Добрият началник трябва да е честен и открит, нали? Разбира се. Но има определени теми, които шефът не бива да обсъжда със своите подчинени. От Management About посочват кои са те.
Ръководителят не трябва да споделя със служителите си:
- конфиденциална информация, споделена само с него
Няма значение дали става въпрос за информация, споделена ви от началник, партньор или подчинен. Длъжни сте да спазите етиката, дори и информацията да засяга подчинените ви.
- информация, която те няма да разберат
Ако трябва да обясните нещо, направете го така, че екипът да го разбере. Ако пък не можете да разкриете обяснението по някаква причина, дори не го споменавайте. Недоизказаните неща пораждат въпроси и притеснения у хората, което ги кара волно или неволно да измислят слухове.
- клюки
Придържайте се към фактите. Не ви отива да интригантствате.
- собствените си страхове
Вашата задача е да държите далеч от вашия екип страха, несигурността и съмнението. Можете да споделите с тях опасения относно компанията, но не и да внасяте несигурност в екипа си.
- лични данни за колега
Никога не обсъждайте лична информация за когото и да е от колегите, заплатата му, неговото семейно положение и т.н. Поверителните неща трябва да си останат поверителни.
Коментари