Шефът може да убие креативността на служителите си чрез тези 2 грешки


Шефът може да убие креативността на служителите си чрез тези 2 грешки
Снимка: iStock/Guliver

3670

Дори на най-добрите лидери се случват да допуснат грешки, които могат да поставят рамки на креативността на служителите им. Това важи в най-голяма сила, когато става въпрос за творческа работа, защото тя изисква огромна доза взаимно доверие и способността да поемате рискове, пише Inc.com.

Колкото по-добър сте в насочването на вашия екип в правилната посока, толкова по-свободни ще се бъдат служителите да представят своите най-добри идеи и предложния. Това са два от честите начини, по които лидерите несъзнателно унищожават креативността на своя екип.

1. Не могат да разпознаят и определят истинския проблем

Повечето организационни дейности се разделени на проекти и задачи, което от своя страна улеснява тяхната организация и възлагането им на отделните служители. Творческата работа обаче не се свързва с проекти, които трябва да бъдат завършени в даден срок, а с проблеми, които трябва да бъдат разрешени.

В много случаи проблемите, които стоят в основата на даден проект, не са ясно дефинирани и посочени, а това означава, че членовете на екипа трябва сами да разберат какво всъщност се иска от тях. Оттук идват и най-различните интерпретации на проблемите, които водят до неразбирателство и дезорганизация в екипа. Колкото по-големи са разликите в разбиранията, толкова по-широка става пропастта между това, което служителите мислят, че вършат и това, което всъщност правят.

Големите лидери не възлагат задачи и проекти, те дефинират и посочват проблеми, на които трябва да бъде намерено решение. Това позволява свобода в начина, по който екипът ще подходи към работата и гарантира, че служителите ще знаят какъв точно е резултатът, който компанията или клиентът очаква от тях.

2. Залагат само груповата работа

Няма нищо по-продуктивно от една брейнсторминг сесия, нали? Не точно. Всъщност за много хора постоянната работа в екип е професионално проклятие. Някои служители предпочитат използват стандартния комуникационен канал, отколкото да присъстват на поредната неплодотворна групова дискусия.

Тези хора не могат да достигнат пълния си потенциал в групова среда. Те са по-ефективни и креативни, когато работят в своето собствено темпо. В много случаи те изглеждат незаинтересовани и неангажирани по време на среща, но това не е така. Просто имат нужда от повече време, за да осмислят предложенията и да представят по-добре формулирана идея.

Опитайте да дадете на служителите си предварителни насоки и точки за дискусия, които да обмислят преди самата среща. По този хората ще имат време и свобода да изградят собствено мнение и идеи по въпроса, без да бъдат подложени на натиска на груповата среда. След това те ще могат да споделят своите виждания с всички останали и ще изберат най-доброто предложение.

Още от BizBuzz


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички