Всеки началник си има свое определение за това какво трябва да представлява перфектният служител. Но все пак, въпреки субективността, има някои качества, които винаги се споменават. Ето кои са те според Inc.com.
Перфектният служител е:
1. Отворен и приятелски настроен
Служителите трябва да бъдат отзивчиви, любезни и състрадателни. Те трябва да могат да говорят по начин, който да кара другите да усещат тяхната загриженост и внимание.
2. Енергичен
Някои проекти изискват от служителя да работи до по-късно или пък в по-ранните часове на деня, особено когато става въпрос за международни проекти, в които участват хора, работещи в различни часови зони. Перфектните служители са достатъчно издръжливи, за да се справят с натоварването. Те се хранят здравословно и се грижат добре за физическото и психическото си състояние.
3. Приспособим
Идеалните служители могат да се приспособят към различни култури, ситуации и модели на действие. Например, когато си сътрудничат със служител интроверт, те са наясно, че този човек се нуждае от спокойствие и време за размисъл, преди да каже каквото и да е било.
4. Решителен
Решителните служители могат да поемат ролята на посредник в конфликтна ситуация. Те знаят как да поемат инициативата, как да поискат това, от което имат нужда и как да акцентират върху мнения и предложения, които имат нужда от повече внимание.
5. Любопитен
Най-добрите служители се интересуват от различни методи и начини за справяне с различни задачи. Те искат да знаят как другите биха постъпили ако бяха на тяхното място, как работят различните организации и как се справят техните колеги с работата и живота, особено ако става въпрос за хора от различни краища на света.
6. Гъвкав
Когато работите с различни култури в различни часови зони, способността да пригодите графика си, да превключите на различна честота и да изоставите навиците, които са безполезни в тази среда, са от ключово значение за успеха. Перфектните служители не се страхуват от промяната. Те са отворени към придобиването на нови знания и умения, за да бъдат в крак с бързо променящата се съвременна среда.
7. Уверен
Най-добрите служители са винаги готови да запретнат ръкави и да се захванат за работа. Тези хора не подхождат скептично. Те вярват, че няма невъзможни неща и, че всичко може да бъде постигнато, дори ако това изисква промяна и изоставяне на остарели разбирания. Те не виждат проблеми, а решения.
8. Дипломатичен
Правилните служители знаят как да посредничат между различните предложения и мнения. Те знаят как да слушат хората и как да се поставят на тяхно място, приемайки различни гледни точки.
Коментари