Решили сте да развивате бизнес в разработена и дори преситена пазарна ниша? Няма да ви е лесно. Но подобни пазари имат своите неоспорими плюсове - там има силен интерес от страна на потребителите и много възможности. От Entrepreneur дават няколко съвети как може да се пробие в такава сфера.
1. Предложете нещо различно
След като се уверите, че сте в правилната ниша, може да се съсредоточи върху предоставянето на продукти или услуги, които са ясно различими или значително по-добри от това, което вече се предлага на пазара.
Основният фактор за разграничаване между лидерите в бранша и техните конкуренти не идва от това, което правят, а от начина, по който го правят. Ние живеем в един свят, в който потребителите не задават въпроса „Има ли решение?“, а питат „Кое решение е по-добро?“
Запитайте се какво е нещото, което вашият продукт или услуга предлага, а конкуренцията не. Когато получите отговора на този въпрос, съсредоточете всичките си усилия върху уникалния аспект на вашия бизнес.
3. Започнете като част от франчайз
Повечето хора поемат по този път само когато не разполагат с достатъчно средства или с нужните ресурси, за да започнат самостоятелен бизнес, който да оцелее при силно конкурентни условия. Това, което трябва да направите в този случай, е да потърсите утвърдена във вашата ниша организация и да получите от нея лиценз, който да ви позволи да използвате името й за вашия бизнес
Към този момент, все още не сте отделна фирма, за това е добре да се придържате към политиката на компанията-майка, докато не съберете достатъчно ресурси, за да се оттеглите и да започнете работа като независими.
Освен че ви осигурява време да съберете нужните средства, франчайзът ви помага да разберете тънкостите в бизнеса, да получите необходимия опит в индустрията и да изградите собствена база от клиенти.
4. Бъдете постоянно в крак с последните тенденции
Много индустрии са не просто наситени, но и подлежащи на бързо променящи се тенденции. Умните предприемачи винаги следят нововъведенията и откритията, навлизащи в тяхната нища.
Ако има нещо, което е напълно сигурно, то това е фактът, че търсенето никога не е в застой и че потребителите винаги искат повече. Уверете се, че предлагате актуални услуги и продукти, ако искате да изградите лоялна клиентска база.
Коментари