Повечето служители се притесняват да опонират на шефа си. Дори да получават неадекватни или неправилни инструкции, те предпочитат да запазят спокойствието и добрата атмосфера в офиса, вместо да инициират спор. Но така лишават и себе си, и работодателя си от възможности за развитие.
Не е нужно пререкание с шефа да се превърне в скандал. Ето как съветват специалистите да се подходи, ако се стигне до такава ситуация.
1. Започнете с добро
Вместо да започнете веднага с недоволството, първо поговорете за тези аспекти на работата или конкретен проект, които високо оценявате, направете комплимент на шефа. След това посочете страните, които по ваше мнение се нуждаят от подобрения и предложете свои идеи за решаването на проблема. Няма да е лошо предлаганото от вас решение да предполага съвместна работа. Така се проявявате като екипен играч.
2. Внимателно с тона
Без значение е колко съществена е вашата критика, ако не можете да я поднесете с прилични маниери. Помислете малко преди да започнете да говорите и най-важното, говорете спокойно. Това е прекрасно известно на всички, но стигне ли до момент на разногласие, чувствата нерядко вземат връх над разума.
3. Подгответе доказателства
Много по-вероятно е началникът да се вслуша във вашите забележки, ако бъдат подкрепени с необходимите данни. Струва си да се обърнете към статистиката, цифрите и измерванията, които ще потвърдят вашата правота, преди срещата с шефа.
4. Бъдете готови за промяна на гледната точка
Подходите ли към спора с демонстриране на абсолютна самоувереност в това, че сте прави, вашият шеф ще разтълкува това като липса на адаптивни способности в различни ситуации и отсъствие на самокритично мислене, т.е. на обективност. Затова, учете се да слушате внимателно какво ви казват и да се поставяте на мястото на събеседника. Получите ли нова информация, позволете си лукса да бъдете мъдри и да променяте мнението си. Гъвкавостта не е само ключ към разрешаването на даден спор, но и към решаването на всякакви проблеми.
Коментари