В един идеален свят всички бихме се разбирали. На работа обаче не можем да изберем с какви хора ще сме обградени. А да прекарваш часове наред с човек, когото не харесваш, е доста тежко. Различните характери и стилове на работа понякога водят до конфликти. Дори и да не участвате пряко в такъв, е възможно да се окажете по средата му. Как трябва да се държите в този случай?
На първо място, не избирайте страна. Постарайте се да останете неутрални и не разпространявайте клюки, защото когато нещата се успокоят, това може да се върне срещу вас. Пък ще е по-добре за психическото ви здраве.
Важно е да поставите ясни граници за комуникация. Кажете открито и на двете страни, че не желаете да се замесвате в конфликта им. Например: "Знам, че М. те дразни, но не искам да я обсъждам с теб. Нека приключим разговора." Някои може и да не харесат откровеността ви, но така вие се предпазвате професионално, за да не се окаже името ви в скандал, който да навреди на кариерата ви.
Ако спорът стане много сериозен и пречи на работата ви, обсъдете го с началника си. Изложете обаче само фактите, без да включвате емоция - иначе ще изглеждате като мрънкало, което клевети колегите си.
Останете максимално дистанцирани от драмата и не забравяйте, че не е ваша работа да "разтървавате" хора в офиса - затова си има ръководство.
Коментари