Всички сме преживели ужаса да се налага да работиш с колега, който редовно те изкарва „извън релси”. Проучванията показват, че 85% от нас се чувстват напрегнати на работното място, именно заради конфликт с даден човек. Ето защо днес ще ви дадем някои насоки как да оправите отношенията или поне да ги сложите в „безопасната зона”.
1. Престанете да желаете той да е различен
От решаващо значение за прогреса на всяка фирма е да се даде възможност на всички служители, трудни или не, да бъдат себе си. Ето защо е напълно безсмислено да си повтаряте „Не може ли да е по-мълчалив, по-малко арогантен и т.н.”. Опитвайте се да поддържате фокуса върху проблемите с конкретния човек, а не върху личността му.
2. Поеме инициативата
Поемете отговорност за лошите си отношения и не позволявайте на нещата да излязат извън контрол. Решете какъв е вашият желан резултат – пълно игнориране или отворена комуникация. Когато си го изясните, действайте направо.
3. Мислете с любопитство, а не с презрение
Помислете за трудните характери, които предлагат изучаване на човешкото поведение в реална среда. Опитайте се да стигнете до причините за тяхното поведение, като ги опознаете по-добре, колкото и да е трудно.
4. Започнете със самоанализ
Анализирайте реакциите си на всички конфликтни ситуации, които се сещате. Наистина ли сте подходили адекватно в справянето със ситуацията и практикуването на достатъчно самоконтрол? Излъчвате ли спокойствие, позитивност и обективност?
Коментари