Никоя компания не може да постигне желаните резултати без добро координиране, сътрудничество и доверие между отделните служители. В отбора не бива да има "Аз", не бива да има егоизъм, пише Management Issues.
А как можете самите вие да допринесете за ползотворната работа в екип? Ето няколко съвета.
1. Винаги спазвайте своите обещания и ангажименти към другите.
2. Основата на вашите думи и действия трябва да е еднаква във всяка една ситуация.
3. Бъдете критични към своите колеги, но по градивен и обективен начин. Всяка основателна критика води до заздравяване на взаимоотношенията
4. Бъдете искрени през цялото време, лъжата е най-големият враг на екипа.
5. Признавайте грешките си, не прехвърляйте отговорността на друг.
6. Никога не говорете зад гърба на другите. Дори да успеете да спечелите благоразположението на един, всички останали бързо ще се обърнат срещу вас.
7. Не подценявайте качествата и приноса на останалите, дори да са по-нискоквалифицирани от вас. Всеки човек може да е полезен за екипа.
8. Доказано е че ако „разчупите леда” с истории от личния си живот, това ще ви сближи с колегите и ще стимулира общата ви работа заедно
9. Не се притеснявайте да поискате помощ във всеки един момент, това кара хората около вас да се чувстват полезни и незаменими.
10. Винаги показвайте своите адмирации към чуждата работа и споделяйте възхищението си от нея.
11. Не създавайте ненужно напрежение и интриги в офиса, това само ще наруши атмосферата на продуктивност.
Коментари