Бизнесите и компаниите минават през различни фази в съществуването си, също като хората. Понякога служителите имат нужда някой да им покаже правилната посока, а друг път знаят коя е тя, но се налага някой да намери точния начин да ги мотивира.
Според Inc в двата случая са проявяват двата основни типа шефове - лидерите и мениджърите. Един ръководител трябва да има качества и от двата вида, но още по-важно е да знае кога да преминава от единия в другия. Постоянното мениджърство или управление и проследяване на изпълнението на задачите може да бъде досадно и невдъхновяващо. Нон-стоп еднолично лидерство обаче може да доведе до други проблеми и до недостатъчно ефективна работа на екипа.
Как обаче да различим кой проблем трябва да се разреши чрез мениджмънт и кой - чрез лидерство?
-
3 риска, които трябва да поемете, ако искате да постигнете успех
Чувствате, че можете да постигнете повече, отколкото ви позв...
виж още
Всъщност е доста лесно. Ако става дума за пари и времеви срокове, то въпросът е за мениджмънта. Всички организационни въпроси - също. Към тях спадат структура на екипа (кой пред кого трябва да отговаря), процеси по реализирането на дадени проекти или продукти, доставки, анализи и др.
Всичко останало са въпроси, с които трябва да се занимае лидерът. Какви са дългосрочните цели на фирмата и резултатите ѝ достатъчни ли са, за да бъдат покрити те? На какво ниво е спрямо останалите в индустрията? Как служителите да бъдат мотивирани, а продуктивността - повишена? Какви подобрения могат да се направят в начина на работа?
Накратно, ежедневните задачи и задължения и вътрешните фактори са за мениджъра. А поддържането на цялостната атмосфера, големите цели и външните фактори са за лидера. Ако обаче искате да сте наистина добър ръководител, трябва да умеете да поемате и двете роли.
-
4 неща, които сега ви се струват важни, но след време изобщо няма да ви интересуват
Понякога дотолкова се увличаме в ежедневните си задачи, че забравяме наистина важните неща. И вместо...
виж още
Коментари