9 начина да опознаете аудиторията си


9 начина да опознаете аудиторията си
Снимка: Thinkstock/ Guliver

3604

"Опознай клиента си" е принцип на Бизнес 101, но е изненадващо колко много мениджъри и собственици на частен бизнес не го спазват. Най-доброто потребителско изследване е това, което позволява да се разбере какъв е вашият клиент като пълноправен човек – неговите стремежи и навици.

В идеалния случай трябва потребителят да се наблюдава в неговата среда и в неговото обкръжение. Това, което ще видите, ще разкрие най-точната информация за потребителите.

Покупките, които правим, са много често подсъзнателни. Търговците много често търсят потребителски прозрения, но всъщност много по-важно е да имаш разбиране и подход към аудиторията и купувачите. От сайта Entrepreneur представят няколко идеи как да се постигне това:

1. Стимулиране

Ако имате магазин, където продавате храна или други продукти, може да измислите някакви стимули като безплатни продукти. Това е в замяна, че той е отделил време да поговори с вас. Това е вашият шанс да попитате лично редица въпроси, с които да опознаете човека. Въпросите могат да варират от това какво мислят за вашия продукт до това с какво се занимават.

2. Група от потребители

Изграждане на група от потребители, които споделят общи цели и ценности, и с които можете да си говорите редовно. По този начин ще се опознаете добре. Поканете групите на пица или на кафе, така динамиката в групата може да ви помогне да открите повече за тях дори и когато говорят за продуктите ви.

3. Заобикалящата среда

Опитайте се да се доближите до средата, в която вашите потребители живеят. Ако бизнесът ви е свързан с домакинска работа или храна, насрочете вашето посещение по времето, когато използват вашия продукт. Обърнете внимание на невербалните знаци, може от тях да получите желаната информация.

4. Използване на продукта

Използвайте вашия продукт така както потребителите биха го употребили, дори ако сте мъж, който управлява марка за жени. Чрез опита с вашия продукт или категорията ще е чудесен начин да намалите напрежението и да се свържете с нуждите на клиента.

5. Социална медия

Ако вашата марка има страница в някоя от социалните мрежи – Facebook и Twitter, и имате потребители там, които използват продукта, може да се свържете с тях. Да поискате разрешение и да им зададете няколко въпроса.

6. Бюджет

Ако знаете приблизително колко е бюджета на вашите потребители, опитайте се и вие да живеете със същата сума. Така ще разберете защо клиентите използват именно тези марки и ще попаднете в тяхната реалност.

7. Ограничения и отвличане на вниманието

Помислете за ограничения или отвличане на вниманието на вашата целева аудитория, докато пазаруват и го пресъздайте за себе си. Ако се опитвате да достигнете до по-възрастната аудитория, предложете продукт, който да ги накара да дойдат при вас. Ако искате да привлечете децата, то вземете мишена, която ще ги доведе при вас. Ще осъзнаете колко малко внимание е нужно да обърнете на аудиторията, за да избере вашата марка.

8. От начало до край

Ако вашият продукт е някакъв вид услуга, преминете през процеса на регистрирането ѝ от началото до края. Изненадващо е колко търговци в сектора не преминават през процеса за записване на услугата.

9. Проучете чантите

Обмисляли ли сте проучване за чантата, раницата или куфарчето, което носят потребителите. Всичко това с тяхно разрешение, разбира се. Ще бъдете изумени колко ненужни имат, а и ще ви разкаже по-подробно за начина на живот според потребителските им навици.

Ако вашата целева аудитория е съставена от хора с различни нужди, създайте стока за всеки от тях. Използвайте ги последователни тези съвети и постепенно ще изградите профил на потребителя си в ежедневната работа, пишата още от изданието

Още от BizBuzz


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.87844
  • GBP
    1
    2.35062
  • JPY
    100
    1.21601
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички