Несъмнено прекратяването на скучен или твърде продължителен разговор е истинско изпитание за по-любезните и срамежливи хора. Често се чудим как да "разкараме" събеседника си, без да се почувства засегнат или обиден (особено, ако става дума за фирмено парти). Според д-р Айвън Майснер, основател на една от-най-големите бизнес мрежови организации в света, трябва да сте учтиви, но честни. Ето 4 идеи, които той предлага.
"Беше ми приятно. Имате ли визитка, за да се свържа с Вас?"
Това е "най-чистият" начин да излезете от даден разговор – без суетене, без неловко чудене. Няма нужда се извинявате, защото трябва да идете до тоалетната или пък сте видели някой друг, с когото трябва да говорите. Просто благодарите за отделеното време, искате визитка и продължавате напред.
"Искате ли да се присъедините към нас?"
Да бъдете "връзка" на дадено събитие винаги е добро решение. По този начин хем ще се социализирате с по-голям кръг от хора, хем ще се измъкнете от ангажиращ разговор, без да обиждате другия човек и ще си оставите "вратичка" за по-нататъшна комуникация.
"Извинете ме, трябва да се обадя по телефона."
Ако човекът срещу вас е наистина много настоятелен, просто се измъкнете по възможно най-елегантния начин. "Ходенето до тоалетна" или "за питие" вече е отживелица и дава ясен сигнал, че срещата ви е неприятна. За сметка на това, обаждането по телефона обикновено е кратко, а през това време събеседникът ви има реален шанс да си намери друго "канарче".
"Точно си тръгвам, ето Ви визитката ми."
Подобно на първия вариант, номерът с визитката е безотказен. В този случай репликата изразява красноречиво, че няма как да останете на събитието, но пък сте отворени за продължение на разговора.
Коментари