През последните години наблюдаваме една тенденция при „работната ръка” - постоянна смяна на работа и търсене на алтернативи. Изследване показва, че рязко се покачва процентът на млади хора, които се задържат на дадена позиция едва около 2 години.
Разбира се, това не е изгодно за нито един работодател – и от финансова гледна точка, и от емоционална (интервюта, обучения, адаптация на новия служител). Ето обаче кои са 3-те важни неща, които можете да направите, ако държите даден човек на остане на работното си място.
Дайте им визия за бъдещето
Какво най-често подкопава лоялността? Несигурността. Хората не обичат да бъдат държани в тъмнината, да идват на работа всеки ден, правейки едно и също нещо, без изглед за някаква промяна. Затова извадете петгодишния план на компанията и „осветлете” служителите си – предстоят ли повишения, бонуси, увеличения на заплатата, тийм билдинги и т.н.
Компенсирайте ги по оригинални начини
Може би увеличението не е заложено в годишния бюджет, но това не пречи да компенсирате служителите си по оригинални или полезни начини – безплатен фирмен обяд два пъти седмично, курс по език, „мързелив” петък с намалено работно време и каквото още ви хрумне. В крайна сметка, само служител, който се чувства достатъчно оценен, може да е мотивиран да остане на работното си място.
Разберете какво искат
Понякога най-очевидното е най-полезно. Тук е частта, в която вашите умения за слушане наистина ще бъдат подложени на изпитание. Разберете кой служител има нужда да си тръгва по-рано, за да вземе детето от детска градина и на кой не му харесва кафето в офиса. Малките промени правят големи неща, повярвайте ни.
Коментари